fredag 13. februar 2009

De høye herrer har talt

Som jeg har fortalt dere, ville jeg drøfte imperialismebesvarelsene deres med et par historikere på NTNU /PLU. Vi var svært samstemte i våre vurderinger av styrker og svakheter i de enkelte besvarelsene. Jeg har lyst til å bruke litt tid på å gi hver enkelt en tilbakemelding slik at retningen for videre arbeid blir klar. På Cappelens nettsted fant jeg en konkretisering av faglige kriterier ved evaluering i historie . Fra neste uke overtar Silje Student undervisningen. Jeg foreslår at vi tar fagsamtaler mens dere jobber med oppgaver på mandag.

Jeg tar ikke inn besvarelser etter fristens utløp med mindre dere av særskilte grunner har fått avtalt noe annet. Det er derfor et stort poeng å levere besvaresler og annet arbeid i tide. Skrivearbeid gir god trening i å formulere den kunnskapen man sitter inne med, og man finner ut hva man eventuelt ikke har helt oversikt over (og som man derfor må sette seg bedre inn i).
(Foto: Flickr.com - denne gang bare fordi bildet var så vakkert og dermed kunne bidra til godt humør og gode tanker :-)

Ingen kommentarer: