søndag 19. oktober 2008

Samisk historie


Det viser seg altså at fagdagen vår sammenfaller med OD-dagen i år. Jeg er i utganspunktet positiv til å erstatte fagdagen med en samisk aften på Ugla. Når jeg nå likevel nøler, så må ikke det ses som et uttrykk for at jeg begynner å få kalde føtter. Jeg har kommet fram til at det er lettere å få alle med seg hvis vi legger undervisningen til skoletida. Dessuten har jeg en annen liten plan (som jeg i skrivende stund ikke vet om lar seg gjennomføre). Jeg kjenner nemlig en dyktig same som for tida studerer historie ved NTNU. Det ville være artig og lærerrikt hvis vi kunne få ham med på fagdagen torsdag 13. november.

Jeg har forøvrig fått tips om en nettbasert læringsressurs i samisk historie. Sjekk gjerne ut siden, spesielt det som har med fornorskningspolitikken å gjøre, så kommer vi tilbake til saken.

Ingen kommentarer: