onsdag 29. oktober 2008

Snart fredag

På mandag jobbet dere altså med repetisjonsoppgaver på s. 158. Dere gjør til og med oppgave 14 hjemme, så gjennomgår vi dem på fredag. Resten av økta går vi litt i dybden på den vitenskapelige revolusjon og opplysningstida.

Jeg ser allerede nå at tida kan bli knapp på fredag. For samtidig med undervisninga skal jeg gjennomføre elevsamtaler (og jeg greier ikke være to steder på en gang). Nå står sju elever igjen på lista mi. Jeg tror ikke vi kommer i mål før til uke, så får de gjenværende heller trøste seg med at de siste skal være de første...

Det er både hyggelig og nyttig å gjennomføre elevsamtaler med dere. Dere har mange gode og velreflekterte betraktninger rundt undervisninga. Det er åpenbart at dere har mange forskjellige læringsstiler. Noen vil jobbe individuelt med oppgaver, mens andre får best utbytte av tavleundervisning og den felles klassesamtalen. Noen lærer best visuelt, mens andre vil jobbe i smågrupper. Jeg kan love dere at det blir mye jobbing framover, så skal jeg gjøre mitt beste for å variere undervisninga.

Ingen kommentarer: